För dig som boende

Serviceyta kök

För dig som nyinflyttad eller boende


Styrelsen för Brf Sädesärlan 6 hälsar er välkomna och hoppas att ni ska trivas hos oss. Nedan följer lite praktisk information.


Fastighetsförvaltning

Vår fastighetsförvaltare som ansvarar för fastighetsteknik och fastighetsskötsel är Nordstaden.

Felanmälan som avser fastighetsområden utanför medlems lägenhet görs per email till kundtjanst@nordstaden.se eller per telefon 08-32 40 60. För akuta ärenden utanför öppettider ring 08-587 801 30. Öppet tider är vardagar 07.00 - 16.00.


Underhåll egen lägenhet

Medlem ansvar för och bekostar underhåll av egen lägenhet. Se föreningens stadgar för mer information samt anvisningar för ombyggnation nedan. Föreningens fastighetsförvaltare kan kontaktas direkt för fel eller underhåll som rör den egna lägenheten. Observera att Nordstaden i sådana fall ska fakturera läghenhetsinnehavaren direkt.

Kontaktuppgifter till Nordstaden:

Telefon: 08- 32 40 60, måndag - fredag kl. 07:00 - 16:00

Akuta ärenden övrig tid: 08-18 70 00. Kom ihåg att påpeka att du som beställare ska faktureras.


Porttelefon

Föreningen har porttelefon. Om ni önskar ändra det/de telefonnummer som är kopplade till er lägenhet, kontakta Styrelsen. Ändringsblankett  hittar ni i länken nedan.


Namnskyltar

Namnskyltarna vid er dörr, postfack och i trappuppgångarna hanteras av fastighetsförvaltaren. Vid behov av ändring, kontakta Nordstaden via epost kundtjänst@nordstaden.se.


Garageplatser

Föreningen förfogar över 43 garageplatser som administreras av vår ekonomiska förvaltare, Brf Ekonomen. Om ni vill ställa er i kö för att hyra en garageplats eller önskar byta existerande plats kontaktar ni Brf Ekonomen via epost info@brfekonomen.se


Hemförsäkring/Bostadsrättstillägg

Föreningens fastighetsförsäkring inkluderar bostadsrättstillägg för samtliga medlemmar. Om ni anser att innehållet i det bostadsrättstillägg som tecknats motsvarar det ni önskar behöver ni inte komplettera er privata hemförsäkring med  ”Bostadsrättstillägg". Under Försäkringsinformation nedan finns mer information om tilläggsförsäkringen, instruktioner för skadeanmälan, försäkringens omfattning samt viktig information att tänka på avseende  försäkring för bostadsrättshavare.


Verisure 

Varje lägenhet har via föreningen larm från Verisure. Vid ägarbyte ansvarar Styrelsen för information om ny ägare till Verisure. Den nya ägaren får epost med information om larmsystemet från Verisure samt inloggningsinformation till Verisure Mina Sidor. Via Mina Sidor kan man uppdatera kontaktuppgifter och koder. Ägare av lägenheten kan ringa 020-724 365 vid frågor om larmsystemet.


Föreningen har kommit överens med Verisure om kostnadsfria byten av batterier i de olika larmkomponenterna. Vid batteribyte gäller följande:

  • Ring Verisure på 013-317770 och fråga efter kundvårdsavdelningen(obs inte kundtjänst!). 
  • Hänvisa till Brf Sädesärlan 6 specialavtal om batteribyten. 
  • På begäran, lämna ditt kodord. Om du saknar eget kodord, kontakta någon i Styrelsen. 


Information - Dokument och Länkar

Nedan information är sådan som Styrelsen anser viktig och som ska finnas tillgänglig för föreningens medlemmar. Ta er tid att titta igenom innehållet och hör av er till Styrelsen via epost ordförande@brfsadesarlan6.se om ni saknar något.